Rapport från Distriktets resa till Österlen

| 26 maj 2022

Årets resa gick till Österlen den 17-20 maj, vi var 47 medlemmar från distrikt Örebro som startade en tidig morgon, när alla var uppsamlade så styrde vi mot Engelska trädgården i Kivik. Där fick vi en guidad tur och berättelsen om hur trädgården kom till. Sen åkte vi till vårt Hotell i Simrishamn en mysig liten stad. Efter att vi ätit middag så var de flesta trötta och sov tidigt. Dag 2 hade vi en guide med oss i bussen för att visa oss Österlen. Glimmingehus Ale Stenar och piratens grav samt Brösarps backar. God mat på Kåseberga bistro och även på hotellet när vi kom åter vid 17 tiden. Vackert böljande landskap och stora Rapsfält som blommade för fullt. Dag 3 lämnade vi hotellet för att åka mot Ystad men först Kiviks musteri och den fina äppelträdgården. Efter det så åkte vi till Ystad för lite egen tid innan giden mötte upp oss för en liten rundvandring i Wallanders fotspår. Nu börjar det kännas i benen att vi gått mycket buss mot hotell i Kristianstad och middag. Efter frukost var det dags för hemfärd men ett stopp på IKEA museet och lunch först. Nu tar vi sista etappen med ett kaffestopp alla nöjda och glada med resan, nu får vi planera för 2023 års resa många tips fick vi in.