Årsmöte 2024-02-13

| 20 februari 2024

Den 13 februari Kl 14.00-16.00 Årsmöte på Hemgården i Kristianstad.

Ordförande Karl-Erik Oredsson hälsade 60-talet medlemmar hjärtligt välkomna

till avdelning 25 årsmöte.

Årsmötet inleddes med parentation och ett ljus tändes till minne av bortgångna medlemmar.

Till ordförande för årsmötet valdes Leif Sivtoft. Årsmötesförhandlingarna genomfördes enligt utsänd dagordning. Verksamhetsberättelse för år 2023 och Revisionsberättelsen för år 2023 godkändes av mötet. Ansvarsfrihet för styrelsen beviljades. Övriga val godkändes enligt det förslag som valberedningen tagit fram.

Karl-Erik Oredsson valdes till ordförande i 2 år

Vår kända musiker Stefan Färm stod för sång och musikunderhållning denna eftermiddag. Vi kopplad av och njöt av Stefans välkända låtar.

Man kunde ana lite vår i luften denna eftermiddag. Det kändes riktigt skönt. Efter Stefans underhållning var det tid för fika med goda smörgåsar. Alla pratade, stämningen var hög, Vilken fin gemenskap vi har i avdelning 25.

Ni medlemmar som inte var här, kom nästa gång och njut av den hjärtliga stämningen som vi har i avdelningen. Vi har alltid en lättsam och glad underhållning, god fika och vi ska inte prata om vår fantastiska sammanhållning. Allt detta får ni gratis. Kom nästa gång och upplev vår glädje på Hemgården. Vi arbetar hårt för att minska ensamheten, vi vet att den finns. Bryt mönstret kom till oss, här finns glädjen och gemenskapen.

Ni som var här, hjälp styrelsen med att sprida detta budskap.

Det var svårt att dämpa ljudet när bingospelet skulle börja. Men till sist drog bingospelen igång, under ledning av Sven Johansson.

Vid pennan

Karl-Erik