Konsumentrådgivning - en medlemsförmån

SKPF internt | 12 februari 2024

Lurad av telefonförsäljare? Förlorat pengar på inställd resa? Eller råkat ut för ett bedrägeri? Nu kan du som medlem i SKPF få kostnadsfri konsumentvägledning!

Du vet väl att du som är medlem i SKPF kan få hjälp med kvalificerad konsumentvägledning? Det kan handla om allt ifrån tvister med hantverkare till att tolka olika köpeavtal. Konsumentvägledarna Christine Fransholm och Maria Wiezell ger dig personlig hjälp och det här kan du få stöd och hjälp med:
✔ Fördjupad konsumentvägledning via e-post, brev eller telefon om dina rättigheter som konsument, information inför köp och råd om du hamnat i problem.
✔ Du kan få hjälp att tolka ett köpeavtal eller stöd att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
✔ Vid behov hjälper vi dig också att kontakta företaget.
✔ Föreläsningar om till exempel konsumenträtt och vardagsekonomi.

Här kan du läsa de vanligaste konsumentrådgivningsfrågorna

Här hittar du en användbar ordlista för konsumentfrågor

Såhär når du vägledningen:
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se Telefon: 08-674 43 74
Telefontider: onsdagar och fredagar kl 09.00-11.00 och 13.00-15.00.
Adress: Kabyssgatan 4D, 120 30 Stockholm

På bilden ser du konsumentvägledarna Maria Wiezell och Christine Fransholm som ger stöd och hjälp via e-post, brev eller telefon.
Foto: Nils Petter Nilsson