Konsumentrådgivning - en medlemsförmån
SKPF internt | 12 februari 2024
Den 19 december är sista dagen som Maria och Christine, konsumentvägledarna på Sveriges Konsumenter, håller öppet för personlig rådgivning. Den personliga rådgivningen har varit en del av Arvsfondsprojektet Konsumenträt, ett projekt som avslutas nu i december och i och med det avvecklas också den personliga rådgivningen. Behöver du hjälp med ett konsumentärende kan du istället söka hjälp någon av följande vägar:
Se om du har konsumentvägledning i den kommun du bor i och kontakta dem
Vänd dig till den Konsumentverkets rådgivning som erbjuder ett enklare stöd
Här kan du läsa de vanligaste konsumentrådgivningsfrågorna
Här hittar du en användbar ordlista för konsumentfrågor
Här kan du se vårt webbinarium om hur du skyddar dig mot fula försäljningsmetoder
Här finns en broschyr om konsumenträtt som du kan ladda ner.
Såhär når du vägledningen:
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se Telefon: 08-674 43 74
Telefontider: onsdagar och fredagar kl 09.00-11.00 och 13.00-15.00.
Följande dagar är telefonen stängd i höst:
3/12
Adress: Kabyssgatan 4D, 120 30 Stockholm
På bilden ser du konsumentvägledarna Maria Wiezell och Christine Fransholm som ger stöd och hjälp via e-post, brev eller telefon.
Foto: Nils Petter Nilsson
